På tur rundt i Norge

18 Jan 2018

1/3

 

Denne høsten har en gruppe UIO-ere reist rundt til ti universitets- og høyskolebyer for å dele evangeliet. De drømmer om at mange studenter vil leve helhjertet for Jesus.

 

Brann i hjertet

 «Vi ønsket å se disse plassene berørt av evangeliet, og bidra til at studenter får mer frimodighet og tro», sier Richard Nordvoll fra Nordland. Han ledet i høst et team med UIO-ere fra UIO Rogaland og UIO Skien. Sammen reiste de rundt, fra Kristiansand i sør til Mo i Rana i nord, for å inspirere og oppmuntre universitets- og høy-skolestudenter, i samarbeid med Laget og lokale menigheter. Richard har selv fått oppleve hva det betyr å få besøk av et team. «Da jeg var 14 år, kom det et team på besøk til oss i Lovund, hjemplassen min på Nordlandskysten. De hadde en brann i hjerte som har preget meg siden den gang», sier han. Gjennom disse menneskene fikk han oppleve at Gud er virkelig og at Gud helbreder. Dette var med og bidro til at han i dag drømmer om å se mange team reise rundt i Norge til små plasser og universitetsbyer, for å støtte og oppmuntre de lokale kristne.

 

Sulten på mer

På Høyskolen i Oslo og Akershus kom Richard i snakk med en student. Han var i utgangspunktet lite åpen for å snakke om tro. «Det virket som om denne studenten hadde puttet Gud i en liten boks, ut i fra et skuffende møte med en kristen i sin tidlige ungdom», forteller Richard. «Jeg fikk dele noen av mine erfaringer om Jesus fra eget liv. Om ulike bønnesvar jeg har fått og helbredelser jeg har sett, og at Gud taler. Dette gjorde at mannen åpnet seg og vi fikk en lang samtale om tro. Han var bare så utrolig sulten på å lære mer». I Ålesund opplevde teamet at flere tok imot Jesus. En på teamet gikk bort til en gruppe tenåringer på gata i Ålesund og spurte om han kunne be for de. De opplevde tydelig at Gud berørte dem. Gjennom denne opplevelsen fikk han dele evangeliet med de og de gav sine liv til Jesus!

 

Team gir gjennombrudd

Richard Nordvoll har de to siste årene vært stab på UIO sitt senter på Kona, Hawaii. De har de siste årene begynt å sende flere outreachteam til Norge, og våren 2018 vil Richard koordinere tre slike team. Han ønsker å knytte enda bedre kontakter med skolelag og menigheter rundt om i Norge som ønsker å nå ut på sine steder. «Vi som kommer på team har ikke alle svar. Men jeg opplever at vi kan ha en større tro og frimodighet for det stedet, enn de som vanligvis bor der», sier han. «Dette gjør at vi opplever gjennombrudd og at mange får møte Jesus på en ny måte. Det inspirer de lokale til å være mer frimodig til å dele evangeliet med sine studie-venner, samtidig som de er der for å følge opp og disippelgjøre videre», avslutter Richard.

 

Gira? sjekk nettsiden til Fire and Fragrance

Please reload

Resente artikler

June 25, 2018

June 25, 2018

June 25, 2018

June 25, 2018

Please reload

Arkiv
Please reload

Følg oss
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon

© 2019 Ungdom i Oppdrag

Youth With A Mission Norway

MM19 DTS ad.jpg